Οι Kinks στα 60’s έχουν ανοίξει δρόμους στην παγκόσμια μουσική- με κομμάτια όπως το “You Really Got Me”- κι έχουν κερδίσει τον σεβασμό όλων. Στις αρχές των 70’s, όμως, χρειάζονται επειγόντως μια ακόμα μεγάλη επιτυχία, για να διατηρήσουν την εμπορική τους απήχηση.
Και τότε κυκλοφορούν το “Lola”.
Η μουσική έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά, που κάνουν αμέσως ένα κομμάτι mainstream επιτυχία. Αλλά σιγά-σιγά αρχίζουν όλο και περισσότεροι να προσέχουν τους στίχους. Κι εδώ βρίσκεται το πιο ενδιαφέρον σημείο της μυθολογίας του “Lola”.
Το τραγούδι αυτό τολμά ν’ ασχοληθεί μ’ ένα ζήτημα, που δεν άγγιζαν τα rock ‘n’ roll συγκροτήματα της εποχής κι έμοιαζε αμφιλεγόμενο στα μάτια του ευρύτερου ακροατηρίου. Σχεδόν κανείς δεν άγγιζε τότε το ζήτημα της σεξουαλικότητας και της ταυτότητας του φύλου.
Ο πρωταγωνιστής της ιστορίας του τραγουδιού γνωρίζει σ’ ένα μπαρ και φλερτάρει μ’ έναν τρανς χαρακτήρα, τη Lola.
“But I know what I am
and I'm glad I'm a man
And so is Lola”.
Οι Kinks είχαν ζήσει αντίστοιχες καταστάσεις στα clubς του Soho κι είχαν μεγάλη οικειότητα με τις Drug Queens του Λονδίνου. Η βασική έμπνευση, όμως, του τραγουδιού ήρθε όταν ο manager τους (Robert Wace) είχε μια τέτοια αξέχαστη εμπειρία στο Παρίσι.
Η τρανς Lola προκαλεί αντιδράσεις κι απαγορεύσεις σε συντηρητικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς στην Αμερική και στην Αυστραλία.
Και το BBC αρνείται να μεταδώσει το τραγούδι, αλλά όχι λόγω της θεματολογίας του. Εδώ υπάρχει ένα άλλο ζήτημα:
Στην πρώτη στροφή αναφέρεται η “Coca-Cola”.
Το BBC δε μπορεί να εντάξει στο ρεπερτόριο των εκπομπών του τραγούδι με εμπορική αναφορά σε γνωστό αναψυκτικό.
Ο Ray Davis των Kinks διακόπτει την περιοδεία του συγκροτήματος στην Αμερική, διανύει χιλιάδες χιλιόμετρα μέσα σε μία μέρα, για να ηχογραφήσει στην Αγγλία έναν διαφοροποιημένο στίχο, που αναφέρεται πλεόν σε… “Cherry-Cola”.
#REDStories #RED963 #itsREDitrocks